בסוף השבוע השני להקרנתו, "סופרמן" של ג'יימס גאן צפוי לרשום ירידה של כ-52% בהכנסות, עם צפי להכנסות של כ-60 מיליון דולר. בימים שני ושלישי הסרט הציג תוצאות מרשימות, עם הכנסות של 12.9 מיליון דולר ו-17.1 מיליון דולר בהתאמה, וסך הכל חמשת ימי הפתיחה הגיעו ל-155 מיליון דולר. בהשוואה לסרטי גיבורים שיצאו ביולי, הסרט נמצא במקום השישי ברשימת ההכנסות ליום שלישי, אחרי שמות גדולים כמו "ספיידרמן: רחוק מהבית", "האביר האפל" ו"דדפול & וולברין". חשוב לציין כי סופרמן ממשיך להחזיק בכל מסכי ה-IMAX וה-PLF גם בסוף השבוע הזה.
הדרדסים חוזרים – אך ללא אפקט ראשוני
במקביל, אולפני פאראמונט מביאים לנו את "הדרדסים" באנימציה מחודשת, לאחר שרכשו את הזכויות ב-2020 דרך ניקלודיאון. בעבר היו אלו סוני שאחראים לשלושה סרטים, שצברו יחד הכנסות של יותר ממיליארד דולר בין השנים 2011-2017. ההסכם החדש עם ניקלודיאון כלל גם סדרת טלוויזיה, וניהול זכויות המסחור במדינות מרכזיות.
עם זאת, הסרט החדש צפוי לפתיחה צנועה במיוחד – ההערכות מדברות על בין כמה מיליונים בודדים ועד 12 מיליון דולר, ללא הקרנות מוקדמות בחמישי בלילה. הקהל המרכזי מורכב מנשים צעירות מתחת לגיל 25, אך ההשוואה לסרטים כמו "טרולים" או "גרפילד" מהשנה האחרונה, מבהירה שהדרדסים לא יצליחו לשחזר את ההצלחה של העבר. הפתיחה הראשונה של הדרדסים ב-2011, בתקופה שלפני עידן הסטרימינג, הביאה להכנסות של 35.6 מיליון דולר בארה"ב בלבד, ו-563.8 מיליון דולר ברחבי העולם. הסרט השני פתח עם 17.5 מיליון דולר בלבד בארה"ב, וב-2017 נרשמה דעיכה עם פתיחה של 13.2 מיליון דולר בארה"ב וסך גלובלי של 197.1 מיליון דולר.
גלגולים שונים לדמותו של סופרמן
הדמות של סופרמן זכתה לאינספור גלגולים על המסך. עם יציאת הסרט החדש, השחקן דייוויד קורנסווט מצטרף לרשימה הארוכה של כוכבים שגילמו את האיש מברזל, אחת הדמויות הבולטות בתרבות הפופ. לאורך השנים סופרמן נתפס פחות כדמות מעמיקה, ויותר כסמל; כל דור קיבל את הגרסה שלו:
-
סופרמן I-IV (1978-1987): הדמות האיקונית שיצרה את התבנית.
-
לויס וקלארק (1993-1997): סופרמן בגרסה רומנטית וקלילה.
-
סמולוויל (2001-2011): סיפורה של הדמות בצעירותה.
-
סרטי DC המודרניים (2013-2017): סופרמן של מילים מועטות.
-
סופרמן חוזר (2006): דמות שמבוססת יותר על נראות.
-
סופרמן (2025): העדכני והמודרני ביותר.
סופרמן של ג’יימס גאן – בין משבר לזהות לאירוניה קלה
סופרמן בגילומו של קורנסווט מציג צדדים מורכבים יותר. לצד מראה מרשים, הוא מתמודד עם פוליטיקה של זמננו והביקורת כלפיו – גם ברשתות החברתיות. הסרט נוגע במוטיב של הגירה וזהות, ומציג את הגיבור הלבן כמישהו שמגלה שהוא בעצם נועד לשלוט ולהכניע את האנושות – התמודדות שמניעה את קו העלילה המרכזי.
בגרסה זו, סופרמן לא רק עובר קרבות קשים, אלא גם מתמודד עם הביקורת בציניות ובהומור – מרכיב שג’יימס גאן בחר להחזיר אחרי שנעדר מהגרסה הקודמת. עם זאת, לדמות עדיין חסר אופי מובהק, והיא מוצגת בעיקר כמי שמונע מרצון טוב ואופטימיות, מבלי להבין מדוע לא כולם רוצים שיציל אותם. למרבה האירוניה, דמות הכלב העל-אנושי שלו, קריפטו, מצליחה להביא יותר אופי למסך מהגיבור עצמו.