שירות הסטרימינג של נטפליקס מציע שפע של תוכן, החל מסרטי קאלט ועד לשוברי קופות מודרניים, מה שהופך את הבחירה לסרט הבא לערב צפייה למשימה לא פשוטה. כדי לעזור לכם לנווט בספרייה העצומה, ריכזנו חמישה סרטים מומלצים במיוחד לשבוע של 15–21 בספטמבר. בנוסף, נצלול להצלחה המסחררת של העונה השנייה של "וונסדיי", שהוכיחה שוב שהיא תופעה תרבותית בקנה מידה עולמי.
המלצות הסרטים החמות של השבוע
שמתי ברז למורה (Ferris Bueller's Day Off)
סרטו האיקוני של ג'ון יוז מ-1986 הוא קלאסיקה שלא נס ליחה. מתיו ברודריק מגלם את פריס ביולר, נער תיכון שהפך את ההתחזות לחולה לאמנות. הוא מחליט לקחת יום חופש אולטימטיבי, "שואל" פרארי ויוצא ליום הרפתקאות בשיקגו עם חברתו סלואן (מיה שרה) וחברו הטוב קמרון (אלן ראק). המסר של הסרט, כפי שפריס עצמו אומר, פשוט ויעיל: "החיים חולפים מהר. אם לא עוצרים להביט סביב מדי פעם, עלולים לפספס אותם". הסרט הוא הגשמת פנטזיה קלילה ומהנה שמרגישה רלוונטית ומשעשעת היום בדיוק כפי שהייתה כשיצאה.
לה לה לנד (La La Land)
סרטו עטור הפרסים של דמיאן שאזל ("ויפלאש") הוא חגיגה של אהבה, מוזיקה וחלומות. ראיין גוסלינג ואמה סטון מגלמים את סבסטיאן ומיה, פסנתרן ג'אז ושחקנית מתחילה, הנפגשים בלוס אנג'лес ומתאהבים תוך כדי ניסיונותיהם להצליח בעיר הגדולה. הסרט, שזכה בשישה פרסי אוסקר, מצליח לשלב קטעי ריקוד ושירה מרהיבים מבלי להפוך לקיטשי. הבימוי המדויק והכימיה המעולה בין שני הכוכבים הופכים אותו לחוויה קולנועית סוחפת ששווה צפייה, גם אם אתם לא חובבי מחזות זמר.
שרק (Shrek)
למרות שעברו כמעט שני עשורים וחצי מאז יציאתו, העוג הירוק נשאר תופעה תרבותית. ההצלחה שלו נובעת לא רק מממים אינטרנטיים, אלא מהעובדה שהסרט המקורי פשוט מחזיק מעמד מצוין. העלילה עוקבת אחר שרק, עוג שוחר שלווה שביתו בביצה נהרס על ידי יצורים מאגדות שגורשו על ידי הלורד פארקווד. כדי להשיב את השקט לחייו, הוא מסכים להציל נסיכה הכלואה בטירה. מה שהופך את "שרק" לגדול כל כך הוא הפרודיה החכמה על קלישאות של סרטי דיסני קלאסיים, עם הומור שעובד בכמה רבדים ופונה גם לילדים וגם למבוגרים.
מהיר ועצבני: הובס ושואו (Fast & Furious Presents: Hobbs & Shaw)
סרט הספין-אוף של סדרת "מהיר ועצבני" אינו יצירת מופת אמנותית, והוא גם לא מתיימר להיות כזה. אם אתם מכירים את הפרנצ'ייז, אתם יודעים לצפות לאקשן מוגזם ומהנה. דוויין ג'ונסון וג'ייסון סטיית'ם מגלמים את הובס ושואו, שני יריבים שנאלצים לשתף פעולה כדי לעצור חייל-על משודרג גנטית (אידריס אלבה) המאיים להפיץ וירוס קטלני. העלילה אולי קלישאתית, אבל הכימיה בין השחקנים מצוינת, הבדיחות עובדות, וסצנות האקשן מספקות את הסחורה. בקיצור, סרט פופקורן קליל ומושלם.
אל תסתכלו למעלה (Don't Look Up)
אדם מקיי, שהתחיל את דרכו בבימוי קומדיות פרועות, עבר בשנים האחרונות לסאטירה פוליטית שנונה. בסרט זה של נטפליקס, שני אסטרונומים (לאונרדו דיקפריו וג'ניפר לורנס) מגלים שכוכב שביט עומד להשמיד את כדור הארץ. ניסיונותיהם להזהיר את העולם נתקלים בעיקר באדישות וציניות מצד הפוליטיקאים והתקשורת. זוהי אלגוריה לא מאוד מרומזת למשבר האקלים, אבל היא מצחיקה באופן קודר ומעורר מחשבה. קאסט עמוס כוכבים הכולל את מריל סטריפ, קייט בלאנשט ומארק ריילנס מבטיח הופעות משחק משובחות.
ההצלחה הפנומנלית של 'וונסדיי': כך נטפליקס שברה את קללת העונה השנייה
נתוני צפייה שוברי שיאים
לאחר שהעונה הראשונה של "וונסדיי" ריסקה שיאי צפייה בנטפליקס ב-2022, רבים תהו אם העונה השנייה תצליח לשחזר את ההצלחה. התשובה הגיעה במהירות: הסדרה, בהשראת משפחת אדמס, התגברה על "קללת העונה השנייה" ובגדול, עם נתון צפייה מצטבר של 625.9 מיליון שעות בשני חלקי העונה ששוחררו בהפרש של מספר שבועות.
חלקה הראשון של העונה השנייה, ששוחרר ב-6 באוגוסט, גרף 201.6 מיליון שעות צפייה בחמישה ימים בלבד. החלק השני, שעלה ב-3 בספטמבר, רשם 219.2 מיליון שעות צפייה בפרק זמן זהה. לשם השוואה, כל שמונת פרקי העונה הראשונה זכו ל-341.23 מיליון שעות צפייה בחמשת הימים הראשונים ליציאתם, מה שמדגיש את המומנטום האדיר שנשמר גם לאחר הפסקה ארוכה בין העונות.
אסטרטגיית שיווק מבריקה: כוחה של האאוטסיידרית
ההצלחה המתמשכת היא עדות לקמפיין השיווקי הגלובלי והמתוחכם של נטפליקס, שהתמקד בדמותה האפלה והייחודית של וונסדיי אדמס (בגילומה של ג'נה אורטגה). הקמפיין הגיע ליותר מ-9 מיליארד חשיפות ברשתות החברתיות, והפך לאחד הקמפיינים המעורבים ביותר בתולדות החברה.
הרעיון המרכזי היה להתחבר לתחושת ה"אאוטסיידריות" שהדהדה בקרב מעריצי הסדרה. "לוונסדיי יש את התחושה האוניברסלית הזו של להיות בחוץ," אמרה שלי גילארד, סמנכ"לית השיווק של נטפליקס. "התבססנו על זה, ותיעלנו את הגישה והקול שלה כדי להכניס את השנינות והאישיות שלה לכל מהלך בקמפיין." גישה זו אפשרה שיתופי פעולה מפתיעים עם מותגים מובילים, כמו צ'יטוס, שהכתירו את "דבר" (היד של וונסדיי) כ"דובר-יד" הרשמי שלהם, ורשת המזון המהיר וונדי'ס, שהשיקה את "ארוחת חוסר המזל".
שיתוף הפעולה עם ליידי גאגא
אחד המהלכים המשמעותיים ביותר היה שילובה של הזמרת ליידי גאגא, שהצטרפה לקאסט בעונה השנייה. החיבור נוצר לאחר שהריקוד של וונסדיי לצלילי שירה של גאגא בעונה הראשונה הפך לתופעה ויראלית בטיקטוק. האמנית, למרות לוח זמנים עמוס, הייתה מעורבת מאוד בקידום העונה, הופיעה באירוע Tudum של נטפליקס והשיקה שיר חדש, "The Dead Dance", ששולב בסדרה. המעורבות שלה יצרה אלמנט של הפתעה והוסיפה עוד רובד של עניין סביב הסדרה, והוכיחה שוב שבעולם של וונסדיי, כל המהלכים מחושבים היטב.